Videogames as Virtual Turism

"More than 10 million people around the world travel to such imaginary destinations regularly. They get there via software that lets them guide their onscreen representatives, known as "avatars," through places built entirely of pixels where they can interact with one another. Their destinations include virtual dance parties and nightclubs, auto races and yachting events, "Star Wars"-style cantinas, whimsical underwater jazz clubs and much more." (Mark Wallace, The New York Times)


Herz JC предложил термин virtual tourism

http://web.mit.edu/cms/People/henry3/pub/digitaltheory.htm




- человечество всегда выдумывало и создавало вымешленные миры или свою интерпретацию существующего (пример из древности например мифология)
- наиболее продвинутый и детальный мир создал Толкинен (включая географию, язык и т.д.) потом были Джордан и другие
- сегодня создавая игры разработчики часто берут за основу один из существующих архитипов (фентези, киберпанк, греческую мифологию и т.д.) или выдумывают свой (например WarCraft или MTG)
- у миров есть атрибуты - история, география, монстрология, физика (например проработанная магическая система) и т.д.
про это все лучше с характерными примерами
- степень проработнанности миров (от полной абстракции - шашки, небольшой репрезентативности - шахматы, и полной проработки Warhammer)
- когда непроработанность / упрощение / нелогичнгость игрового мира идет на пользу игре...




“Elune be Praised”: The functions and meanings of myth in the World of Warcraft
http://www.aestheticsofplay.org/kryzywinska.php

The use of architectural patterns in MMORPGs
http://www.aestheticsofplay.org/ljunstrom.php






Киберпанк
Игровая индустрия, как, впрочем, и индустрия развлечений в целом, - гигантский комбинат по переработке вторичного сырья во вторичное сырье. Однажды в ротационные механизмы этой машины попал киберпанк с его мрачным будущим, имплантантами и мультинациональными корпорациями. Это значит, что он останется там навсегда.
http://offline.computerra.ru/2002/471/22000/




Очарованные паром - steampunk
статья в мире фантастики (март 2006)
Arcania - компьютерная игра
Steam Punk - GRUPS ролевой сеттинг
Лига выдающихся джентельменов - фильм




забавно когда мир создан в формате альтернативной истории
как например сайт в сттиле документального рассказывающий о роботе викторианской эпохи...




http://bigredhair.com/boilerplate/




а вот попытка скопировать часть реального мира



I-mmersion breaks new ground in creating the next generation of 3D multi-player environment.

With Virtual Canada, participants will enter a 3D world in which one can choose an avatar and travel, explore and learn. Virtual Canada is distinguished by its rich content on diversity and the ability for users, such as schools, to contribute their own stories.

Virtual Canada, commissioned by the Federal Government of Canada, will premiere as a feature of the Canada Pavilion at Expo 2005 in Aichi Japan, linking Canadians to each other and to the international community at the world exposition.







Organum project uses three different media (art book, animated film and a game built with the Unreal Tournament engine) to present a surreal futuristic world inhabited by organs who have been freed from their bodies. In the photo: A still from Organum.


In the forthcoming multiplayer game, users will conspire with other organs that have been freed from their respective bodies, controlling game play through a collaborative vocal-input interface. The game is designed to encourage highly cooperative performance that combines real-world, embodied performance with virtual play.


http://art.berkeley.edu/organum/




Существует множество инструментов для создания миров...

http://www.oxtrust.org.uk/SITE/UPLOAD/Document/mathengine.pdf





Benoit Sokal (Бенуа Сокаль)

Основные проекты

• Amerzone (1998, руководитель проекта, главный дизайнер, сценарист)
• Syberia (2002, руководитель проекта, главный дизайнер, сценарист)
• Syberia II (2004, руководитель проекта, главный дизайнер, сценарист)
• Paradise (2006, руководитель проекта, главный дизайнер, сценарист)


http://games.mail.ru/person/benoit_sokal/