Disclaimer: Данная публикация находится в стадии сбора фактологического материала. Будем признательны за получение любой информации касающейся данной темы.



Программы эмулирующие жизнь на компьютере

Life
bSerene
Darwin Pond
Psim






Эта игра, представленная широкой общественности ведущим рубрику математических игр и развлечений в журнале Scientific American М.Гарднером, стала пользоваться большой известностью во всем мире. Игра "Жизнь", изобретенная Дж.Конвеем, описывает популяцию организмов, развивающуюся во времени под действием противоборствующих тенденций размножения и вымирания. Действие игры происходит на некой плоскости, разделенной на клетки. Каждая клетка окружена 8 такими же клетками. Каждая клетка может находиться в двух состояниях - живом или мертвом, т. е. пустом. На состояние любой клетки оказывают влияние состояние соседних клеток. Во времени эти состояния изменяются дискретно в соответствии с некоторыми правилами.





У нас много материалов этой игре посвятил журнал "Наука и Жизнь"

http://famlife.narod.ru/

Действие игры происходит на некой плоскости, разделенной на клетки. Каждая клетка окружена 8 такими же клетками (окрестность Мура). Каждая клетка может находиться в двух состояниях - живом или мертвом, т. е. пустом. На состояние любой клетки оказывают влияние состояние соседних клеток. Во времени эти состояния дискретно в соответствии с некоторыми правилами или ГЕНЕТИЧЕСКИМИ ЗАКОНАМИ КОНВЕЯ, состоящими из 2 пунктов:

1) ВЫЖИВАНИЕ ИЛИ ГИБЕЛЬ.Если живая клетка имеет меньше 2 или более 3 соседей в окрестности из 8 клеток то в следующем поколении она умирает (моделирование реальных условий - недостатка питания или перенаселенности), в противном случае она выживает;

2) РОЖДЕНИЕ. В пустой клетке появляется живая клетка, если у исходной клетки ровно 3 соседа.

Гибель и рождение всех организмов происходит одновременно.

Возникающие в игре ситуации очень похожи на реальные процессы, происходящие при зарождении, развитии и гибели живых организмов

Игра "Жизнь" относится к категории так называемых моделирующих игр - игр, которые в той или иной степени имитируют процессы, происходящие в реальной жизни.

Основная идея игры состоит в том, чтобы, начав с какого нибудь простого расположения живых клеток, проследить за эволюцией исходной позиции под действием упоминавшихся ГЕНЕТИЧЕСКИХ ЗАКОНОВ КОНВЕЯ, которые управляют рождением, гибелью и выживанием клеток.






Semiotics of SimCity
http://www.firstmonday.org/issues/issue4_4/friedman/index.html






Эти товарищи что то пытаются сделать с виртуальной реальностью
http://www.unvirtual.com/


20Q
Can you stump the little genius living inside this game?
by Levi Buchanan

November 8, 2005 - 20Q isn't necessarily a game, per se, but it is entertainment. I-play's mobile edition of the popular toy from Radica is a faithful adaptation of the classic game of "twenty questions," where somebody thinks of an object (plant, animal, vegetable) and everybody tries to gather clues by asking yes or no questions. With I-play's 20Q, the phone plays the role of grand inquisitor, asking a series of question that start out quite broad that eventually become very pointed.


As the player, you want to stump 20Q. But to enjoy it, you have to be honest. You cannot change objects midstream, and you need to answer questions accurately. If you do, you may find yourself surprised at the uncanny omniscience of 20Q. I was once able to stump 20Q while think of a blackberry -- it guessed strawberry. However, when thinking of animals, 20Q was able to nail it very time. Of course, I didn't try to get cute and think of obscure animals or bugs -- I stuck with basics, like giraffes and zebras.

20Q is going to appeal to a very general audience. If you are a hardcore gamers that loves to twitch the thumbs, may I recommend Crash tag Team Racing, instead? But as a kind of casual piece of entertainment, 20Q is a success. The number of times you can play is pretty much limited only by the number of things you can think of. And there is a sense of victory when you do stump 20Q.
Closing Comments
20Q would be perfect for road trips, long lines, or any occasion where you need your attention diverted. (Unless you're the driver of said road trip...) It's a good non-game game, a great way to burn five minutes here or there -- but tit does require some involvement, as you must often think for a second before answering one of 20Q's queries. You need to be as accurate as possible to get the most out of the app. While 20Q wasn't necessarily my bag, I also played it in my office. In one of the abovementioned conditions, though, I can see the real value that 20Q offers.







Organum is a playground for anticipated changes, adaptations and evolutions of the human body. Organum is a collection of ideas and projects by a collection of people sometimes called Network Character. Network Character works are open-source, so you may freely copy, but not resell, all of the works listed on this site. Please direct requests for more information to niemeyer at berkeley dot edu.

http://art.berkeley.edu/organum/





Скачайте программу «Амёбы: Борьба Видов». На Вашем компьютере поселится популяция виртуальных живых существ. (Не бойтесь, это не вирусы) Основной смысл жизни компьютерных организмов – сражаться с себе подобными и размножаться. Каждая амёба уникальна. Её искусственный интеллект, проявляющийся на уровне инстинктов, зашифрован в виртуальной ДНК. Чтобы Ваши создания развивали свои способности, запустите процесс эволюции. У цифровых организмов она происходит точно так же, как и в живой природе. Здесь эволюция настоящая, а не как у тамагочи. Особенности поведения амёб не запрограммированы заранее. Коды, отвечающие за них, образуются из хаотически сгруппированных элементов в результате мутаций и скрещиваний и закрепляются в процессе отбора. Среди всего разнообразия живых форм побеждает сильнейший, то есть тот, кто лучше всего сумел приспособиться к условиям своего мира. Искусственные организмы будут постепенно усложняться и совершенствоваться, как и природные. Во время эволюции видно, как поведение амёб из хаотичного постепенно превращается в целенаправленное. В режиме игры Вы сами сможете сразиться с ними, чтобы отобрать наиболее перспективные виды. Со временем искусственный интеллект амёб может стать достойным соперником человеческому. Вы можете попробовать начать выращивание амёб «с нуля», а также продолжить эволюцию уже добившегося успеха вида . Существует возможность влиять на ход эволюции, задавая направление естественного отбора. Однако искусственная жизнь может развиваться и полностью самостоятельно!

http://www.amebas.ru/index.html







Animal Crossing has been dubbed a "communication game" by Nintendo, but has been rated as an Action game. It is an open-ended game with no plot, where a player can live a separate life with no preset plot or mandatory tasks. There are, however, certain goals to achieve to which players will be naturally drawn. The game is played out in real-time - observing days, weeks, months, and even years - using the GameCube's internal clock. There are many actual events and holidays spanning the year, including Independence Day, Christmas, Halloween, and Thanksgiving, among others. Other regular activities such as early morning fitness classes and fishing tournaments are included in the game as well. Some players purposely adjust the clock to skip forward or backward in time, a practice known as "time traveling."

The Animal Crossing village initially contains a handful of villagers, and others will move in or out depending on the player's actions. Animal Crossing maintains a list of all fish and insects caught by the player. Some types of fish and insects are only available during certain parts of the year or at specific times.

http://en.wikipedia.org/wiki/Animal_Crossing





История тамагочи
http://individual.utoronto.ca/elaine/tama.htm




Очень забавные собаки - хит продаж для NintendoDS




Одно дело растить собачку другое виртуальных детей "сделанных совместно" другим пользователем Интернет

http://www.eccky.com/weblog/2004/08/wtf-is-eccky.html





http://www.subservientchicken.com/









http://v-girl.com/

Hong Kong-based Artificial Life has created a virtual girlfriend that it hopes to make available for users of 2.5G, 2.75G and 3G phones. Named "Vivienne Rose," she will flirt, chat and argue with subscribers, who will be able to call up panoramic views of her on the screens of their handsets.


Самый расскрученный компьютерный бот (иммитатор исскуственного интеллекта)
http://alicebot.org/

http://www.loebner.net/Prizef/loebner-prize.html
The Loebner Prize for artificial intelligence ( AI ) is the first formal instantiation of a Turing Test. The test is named after Alan Turing the brilliant British mathematician. Among his many accomplishments was basic research in computing science. In 1950, in the article Computing Machinery and Intelligence which appeared in the philosophy journal Mind, Alan Turing asked the question "Can a Machine Think?" He answered in the affirmative, but a central question was: "If a computer could think, how could we tell?" Turing's suggestion was, that if the responses from the computer were indistinguishable from that of a human,the computer could be said to be thinking. This field is generally known as natural language processing (NLP). Any survey of NLP literature will reveal the importance of Alan Turing's test.




Neopets® is the greatest Virtual Pet Site on the Internet. With your help, we have built a community of over 70 million virtual pet owners across the world! Neopets has many things to offer including over 160 games, trading, auctions, greetings, messaging, and much much more.

http://www.neopets.com/






Spore is a simulation computer game designed by Will Wright that is currently in development by Maxis to be published by Electronic Arts. Wright has a history of designing innovative, successful games like The Sims and SimCity, and Spore appears likely to continue that trend.
Spore is, at first glance, an evolution game: the player molds and guides a single-celled species across many generations, until it becomes intelligent, at which point the player begins molding and guiding a society into a spacefaring civilization. Spore's main innovation, the basis of its scope and customizability, is that Wright has returned to procedural generation.



http://en.wikipedia.org/wiki/Spore_(game)

http://spore.ea.com/


http://www.pixaboy.it/en/index_content.html





Создаем героя а дальше перемещается по мирам и раскаачивается он самостоятельно...

Progress Quest is a next generation computer role-playing game. Gamers who have played modern online role-playing games, or almost any computer role-playing game, or who have at any time installed or upgraded their operating system, will find themselves incredibly comfortable with Progress Quest's very familiar gameplay. Progress Quest follows reverently in the footsteps of recent smash hit online worlds, but is careful to streamline the more tedious aspects of those offerings. Players will still have the satisfaction of building their character from a ninety-pound level 1 teenager, to an incredibly puissant, magically imbued warrior, well able to snuff out the lives of a barnload of bugbears without need of so much as a lunch break. Yet, gone are the tedious micromanagement and other frustrations common to that older generation of RPG's.

http://www.progressquest.com/