дерево  сообщений на странице

 Тема: Интерактивное кино
Тимофей Бокарев
Добавлено: 6 июня 2006 17:32

Disclaimer: Данная публикация находится в стадии сбора фактологического материала. Будем признательны за получение любой информации касающейся данной темы.

Cinematic interactive installation and drama for digital television, DVD and a range of experimental cinematic multimedia application.

Obsession is an attempt to describe, how the traumatic acts of violence not only affect the individual, but how his or her family and the life-environment are also violated. The narrative level of Obsession, in regard to its subject matter of "sex and violence" in our representational culture, brings this important subject matter to the focus of discussion. Inside the four walls of a self-service launderette, young Emmi and an entrant stranger, Henrik, measure embodied distance. From their interaction, a loaded emotional situation emerges, framed by a trauma that Emmi and Emmi’s mother Jatta share. The distorted mind of Emmi creates an endlessly wandering path of narrative potentialities and interpretations.
The computational core of Obsession is a narrative engine, based on content metadata. Inspired by the Russian film theorist Sergei Eisenstein (1898-1948), the"montage-machine" of Obsession maps spectators’ psycho-physiological states to cinematic elements. Obsession is a kind of enactive cinema: How the narrative unfolds, and how rhythm and soundscape are formed, depend on how the spectator lives by the emotional dynamics between the characters.

http://crucible.uiah.fi/crunet.nsf/etofilmpages/obsessio

http://en.wikipedia.org/wiki/Interactive_movie

 ответить


 Тема: Интерактивное кино
Автор: Тимофей Бокарев
Дата: 06.06.06 17:32
Исходный материал: квант Интерактивное кино

У зрителей есть возможность влиять на нелинейный сюжет картины
 ответить

 
Тема:
Изображение:  


Поиск
 
Новости
Форум
Список участников
Глоссарий
Авторы
Игры
Видеоигры
Интернет забавы
Мобильные игры
Медиа игры
Настольные игры
Головоломки
Театральные игры
Спортивные игры
Необычные игры
Теория
Публикации и ресурсы
Научное сообщество
Смежные науки
Прикладные аспекты
Advergaming
Edutainment
Шоу-бизнес и игры
Игры и бизнес
Игровая индустрия
Идеи и инновации
Теория инноваций
Концепции и идеи
Игры и социум
Творчество игроков
Творчество разработчиков
Движения и сообщества
Игровые СМИ
Игры как искусство
Игры и культура
Виртуальная жизнь
Аддиктивность
Игры и государство


Имя:
Пароль:
 
Зарегистрироваться
Забыли пароль?
         Copyright © Timofey Bokarev 2009